FORUM LASKAR ISLAM
welcome
Saat ini anda mengakses forum Laskar Islam sebagai tamu dimana anda tidak mempunyai akses penuh turut berdiskusi yang hanya diperuntukkan bagi member LI. Silahkan REGISTER dan langsung LOG IN untuk dapat mengakses forum ini sepenuhnya sebagai member.


@laskarislamcom

Terima Kasih
Salam Admin LI

KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Halaman 12 dari 15 Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by bahdar on Sat Dec 31, 2011 6:24 pm

First topic message reminder :


BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI - KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN

السلام عليكم . بِسْــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم.لا إله إلاَّ الله.محمد رسو ل الله
الحمد لله رب العا لمين. الصلاة و السلام على رسو ل الله.اما بعد

Lihat gambar ini, betapa kecilnya kita sebagai manusia
Tengok baik-baik seberapa besar ukuran BUMI & MATAHARI
Bandingkan seberapa besar ukuran MATAHARI & bintang ACTURUS
Perhatikan seberapa besar bintang ACTURUS dibanding bintang ANTARES
Padahal, bintang ANTARES itu paling kurang ialah bintang besar nomor 15
Paling kurang, ada 14 bintang lain yg lagi besar dari ANTARES
Belum lagi jika Astronomy semakin berkembang
Pasti masih banyak bintang lain yg jauh lagi besar dibanding bintang ini

Betapa sombong & angkuhnya kita selama ini
Betapa lalainya kita dari mengingat karunia ALLAH pada bumi kita ini
Astagfirullah, Ampuni kami ya ALLAH...

Sebuah kitab yg mengaku suci & datang dari ALLAH, maka tak boleh mengandung kesalahan sesikit apapun sepanjang masa.

Sepanjang masa pula ia harus sesuai dengan setiap zaman.
Dan sekarang ialah zaman ilmu pengetahuan, mari kita tengok, apakah alkitab christian masih berani mengatakan suci & dari ALLAH?

Kita disini bukan untuk menghina agama lain, tapi untuk membuktikan mana yg benar & mana yg salah. Sportif & jujur, jika memang alkitab christian sekarang ni masih suci 100% dari ALLAH, mengapa takut?

Polis/polisi belajar Criminologhy bukan untuk menjadi pesalah/penjahat, tapi untok menangkap pesalah/penjahat.

Kita belajar sikit Christologhy bukan ingin menjadi Christian, tapi untok mencegah missionaries Christian yg menyerang & memurtadkan saudara kita.

Zaman dahulu, ramai orang tak tahu jika matahari cuma bintang paling kecil di semesta ini, masih banyak jutaan bintang yg jauh lagi besar dari matahari.

Perbandingan bumi & bintang lain, selain matahari dapat ditengok kat gambar diatas.

Sekarang, mari kita tengok ayatnya:

Wahyu 6:13 Dan bintang-bintang di langit berjatuhan ke atas bumi bagaikan pohon ara menggugurkan buah-buahnya yang mentah, apabila ia digoncang angin yang kencang.

Wahyu 8:10 Lalu malaikat yang ketiga meniup sangkakalanya dan jatuhlah dari langit sebuah bintang besar, menyala-nyala seperti obor, dan ia menimpa sepertiga dari sungai-sungai dan mata-mata air.

Sekali lagi, coba tengok gambar diatas, masuk akalkah ayat ini?
Bintang-bintang (banyak bintang) berjatuhan ke bumi?
Bintang-bintang (banyak bintang) berguguran seperti buah jatuh?
Bintang besar cuma sebesar 1/3 sungai-sungai & mata air-mata air?

Jelas ayat ini bukan dari ALLAH, ayat ini jelas buatan manusia zaman dulu yg tidak tahu jika size daripada bintang itu besar sangat & jauh lebih besar dari bumi & matahari sekali.

Sebetulnya masih ada 2 ayat lain iaitu Matius 24:29 & Markus 13:25 dari alkitab christian yg menulis soalan bintang-bintang berjatuhan ke bumi, tapi sy harus jujur kerana 2 ayat itu bercerita soalan kiamat & tak salah.

Tapi,,, 2 ayat dari kitab WAHYU diatas tidak berbicara soalan kiamat, & meski berbicara soalan kiamat sekalipun, tetap sahaja salah & tidak ilmiah kerana tidak mungkin BINTANG BESAR berukuran cuma seluas 1/3 dari sungai-sungai & mata air-mata air.

Inilah 1 bukti nyata jika alkitab christian sudah tak suci lagi 100% dari ALLAH, tapi sudah terkotori oleh tangan manusia.

Jadi,,, 1 bukti lagi,,, ISLAM TERBUKTI BENAR.

Qs.3 Ali Imran:85 Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka SEKALI-KALI TIDAK AKAN DITERIMA daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi

Qs.3 Ali Imran:19 Sesungguhnya agama disisi Allah HANYALAH Islam. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab kecuali sesudah datang pengetahuan kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya

klik SHARE/BAGIKAN/KONGSI/TAG PHOTO dibawah gambar/note agar boleh nampak dalam profile wall post sendiri, agar rakan & saudara lain boleh tahu jika ISLAM satu-satunya yg TERBUKTI BENAR... ^_^

More likes & more comment on this post will help us to spread da'wah because this post will often display to all member's wall.
----------------------------
Dibawah ini ialah tulisan pada wall post hari-hari lalu yg penting sangat untok ahli baru/new member kerana sy tengok ada sekitar 5000-10000 new member yg join untok setiap harinya.
----------------------------
Lazimnya, pada awalnya, kita beragama cuma ikut orang tua sahaja. Kita tak fikir agama benar atau salah.

Jika kita lahir di timur dari keluarga islam, maka kita islam.
Jika kita lahir di barat dari keluarga christian, maka kita christian.
Jika kita lahir di Himalaya dari keluarga budha, maka kita jadi bhisksu.

19 keyakinan, meski yakin sangat dengan seyakin-yakinnya, maka tetap lah tak bermakna ada 19 Tuhan,tetap Tuhan cm 1 !

1 Tuhan bmakna 1 Agama yg sebenar,macam mana kita boleh tahu sebuah agama benar???

Jadi, dalam soalan ini kita TIDAK BICARA TENTANG KEYAKINAN, tapi kita paparkan BUKTI KEBENARAN.

Jika Islam Benar, apa buktinya?
Jika Christian Benar, apa buktinya?

Untok membuktikan sebuah agama benar, maka tak boleh ditengok dari kesalahan ummatnya, kerana ummat tetaplah manusia yg tak sempurna.

Jika di negeri muslim ramai orang miskin yg beragama islam, maka itu tak bererti islam buruk, kerana di philipin yg miskin sangat agamanya ialah katholik.

Jika di negeri muslim ramai pesalah/penjahat yg masuk lokap/penjara ialah ramai yg beragama islam, maka tak bererti islam buruk, kerana di brazil, venezuela, mexico, argentina yg menjadi pesalah/napi di lokap ialah beragama christian atau katholik.

Pembuktian sebuah agama benar pun tak boleh ditengok dari pendapat orang, kerana lain orang lain fikiran, & ada ramai pendapat orang dimuka bumi ini yg satu sama lain berbeza.

Pembuktian sebuah agama benar kena dilihat dari kitabnya, jika memang kitab itu dari Tuhan, maka TAK BOLEH ada kesalahan sesikit apapun.

Mari kita sama buktikan 2 hal sahaja:
1. Bukti nyata Qur'an ialah mukjizat terbesar & sepanjang masa
2. Bukti nyata alkitab christian ramai kesalahan soalan ajaran & ayatnya

Ramai dalam Qur'an disebut Taurot & Injil yg kena kita imani, tapi Taurot & Injil itu sudah tak suci lagi, maknanya, ayat yg betul itu ada, tapi yg salah pun banyak sangat, jumlahnya menjumpai RIBUAN KESALAHAN.

Dan, ramai pulak ajaran dalam alkitab christian yg tak diketahui, disembunyikan, tak dilaksanakan, diingkari & bahkan diejek pulak oleh ummat christian sendiri.

Dan dalam posting hari hari lalu, kita sudah bahas banyak bukti kebenaran Quran & kesalahan Alkitab chistian.

Dalam posting lain, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud
5. Nabi Isa mengajarkan hadap kiblat
6. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
7. Nabi Isa mengajarkan buka kasut jika masuk rumah ibadah
8. Nabi Isa mengajarkan sunat
9. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
10. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
11. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
12. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
13. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
14. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
15. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
16. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
20. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting... ^_^

Dan berbahagialah kita sebagai muslim kerana kita lah yg mengamalkan semua itu, Qur'an telah memurnikan ajaran-ajaran yg telah hilang & tak dilaksanakan oleh ummat terdahulu yang ingkar pada kitabnya sendiri.

Jadi,,, ada baiknya semua umat christiani meninggalkan ajaran gereja yg bertentangan dengan ajaran Nabi Isa.

Yohanes 14:15. "Jika kamu mengasihi Aku, kamu akan menuruti segala perintahku.

Sesungguhnya, masih banyak BUKTI ayat soalan ini, tapi untok BUKTI diatas cukuplah untok orang berfikir. Dan dalam berfikir pun kena guna AKAL, ramai paderi cakap jika iman itu percaya dahulu, tapi Nabi Isa pun menyuruh agar gunakan AKAL dalam menyembah ALLAH.

Markus 12:30 Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu dan dengan segenap kekuatanmu.

Matius 22:37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap AKAL budimu.

Lukas 10:27 Jawab orang itu: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap HATIMU dan dengan segenap JIWAMU dan dengan segenap kekuatanmu dan dengan segenap AKAL budimu, dan kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri."
---------------------------------
Jika ada orang yg nak masok Islam, maka SEMUA dosa dia yang telah lalu PASTI diampuni ALLAH.

Qs.8 Anfaal:38. Katakanlah kepada orang-orang yang kafir itu: "Jika mereka berhenti (dari kekafirannya), NISCAYA/PASTI Allah akan mengampuni mereka tentang dosa-dosa mereka yang sudah lalu; dan jika mereka kembali lagi sesungguhnya akan berlaku sunnah orang-orang dahulu ".

Dan... Siapakah yang ingin masuk Islam?

Qs.2 Baqarah:256. Tidak ada paksaan untuk agama (Islam); sesungguhnya telah jelas jalan yang benar daripada jalan yang sesat. Karena itu barangsiapa yang ingkar kepada Thaghut dan beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada buhul tali yang amat kuat yang tidak akan putus. Dan Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.

Mintalah ampun pada ALLAH, ALLAH Maha Pemaaf, dan hanya ALLAH sahaja yang boleh mengampuni dosa.

Qs.39 Zumar:53. Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dia-lah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Qs.29 'Ankabuut:7. Dan orang-orang yang beriman dan beramal saleh, benar-benar akan Kami hapuskan dari mereka dosa-dosa mereka dan benar-benar akan Kami beri mereka balasan yang lebih baik dari apa yang mereka kerjakan.

Page ini dibuat untok ummat muslim sahaja dengan tujuan:
1. Melindungi ummat dari Missionaries Christian

2. Menguatkan Islam & akidah dengan bukti nyata Kitab-kitab yg ada.

3. Boleh melawan missionaries kafir yg cuba menarik dengan budaya, fikiran, busana, media massa agar anak Islam menjadi kafir....

4. Memutuskan hujjah para Pluralism, Liberalism yg mengatakan semua agama sama, semua agama baik, semua agama boleh masok surga.

5. Kebangkitan Islam, kerana Islam tak kan bangkit selama ummatnya masih tak yakin Islam & tak dapat buktikan islam sebagai satu-satunya agama sebenar

6. Dapat juga jika nak diguna untok membela diri saat ummat christian menyerang kita, kerana jika kita cakap:

Hai ummat chritian, dilarang makan babi kerana tertulis dalam Qur'an ayat ini & itu, maka mereka tak nak ikut kerana mereka tak percaya pada Qur'an... Tapi jika kita cakap: Hai ummat christian, jangan makan babi kerana babi pun tertulis haram dalam Imamat 11:7 & Ulangan 14:8,,, maka apakah mereka nak khianati pulak kitab ditangan mereka sendiri?

Kena di ingat jika bukan kita yg menyerang mereka, tapi mereka lah yg menyerang kita sejak semula pertama dahulu kala melalui mass media & segala cara.

Mereka lah yg menghina Nabi kita sementara kita tak pernah menghina Nabi Isa AS, kerana Nabi Isa AS itu tetaplah salah satu dari Nabi Mulia dari Islam yg WAJIB diimani.

Hak kita untok membela saudara & akidah kita.

Jika ada ummat christiani yg tengok ni, maaf, jangan la marah pd sy, tapi marah lah pada alkitab yg ada ditangan awak sendiri. Sy cakap bukan dari hati, tapi selalunya ada BUKTI NYATA dari kitab daripada christian & Qur'an.

Jika menyembah hanya kepada ALLAH itu salah... mana BUKTInya?

Sekali lagi... ISLAM TERBUKTI BENAR !!!
Christian terbukti mengingkari alkitab ditangan mereka sendiri... ^_^
-------------------
Page group ini, Insya ALLAH tak akan meminta UPAH berupa Zakat, Infaq, Shodaqoh, Jariyah, Bisnes, atau UPAH lainnya.

Qs. 25 Furqaan:57. Katakanlah: "Aku tidak meminta upah sedikitpun kepada kamu dalam menyampaikan risalah itu, melainkan (mengharapkan kepatuhan) orang-orang yang mau mengambil jalan kepada Tuhan nya.

Tak sempurna iman seorang muslim sehingga ia mencintai muslim lain seperti mencintai diri sendiri. Salah satu bentuk cinta ini ialah Amar Ma'ruf Nahi Munkar.

Dan kemunkaran yg banyak terjadi masa ini ialah ramai orang disekitar kita berkata "Semua agama itu baik", "Semua agama itu benar", "Semua agama sama", "Semua agama masuk surga", "Semua agama dari TUHAN".

Betulkah ISLAM yg mulia ini disamakan dengan agama-agama lain???
Kita kena BUKTIKAN cuma Islam sahaja yg benar.

Sila copy paste & yg paling utama ialah menyebarkan & bagi tahu rakan + saudara lain guna email, picture post, wall post, TAG picture dan semua cara kena diguna untok menyebarkan PEMBUKTIAN ISLAM IALAH SATU-SATUNYA AGAMA YG BENAR.

Dakwahkanlah meski cuma 1 ayat shaja, mulakan dari saudara & rakan2 sekitar kita. Biar cuma sikit 1 ayat tapi disampaikan, lagi baik daripada ramai ilmu tapi cuma untok diri sendiri.

Tolong jemput/undang rakan + saudara di bawah gambar daripada page ini agar ramai orang saling ingat meng-ingati sesama insan
avatar
bahdar
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Posts : 257
Kepercayaan : Islam
Join date : 23.12.11
Reputation : 5

Kembali Ke Atas Go down


Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Sun Aug 26, 2012 10:37 pm

@putramentari wrote:
penglihatan yohanes yang ngeyel, artinya penglihatan dari lucifer

yang dilihat Yohanes, bukan bintang yang di alam semesta
kok ngeyel, kek setan

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Mon Aug 27, 2012 9:13 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
penglihatan yohanes yang ngeyel, artinya penglihatan dari lucifer

yang dilihat Yohanes, bukan bintang yang di alam semesta
kok ngeyel, kek setan

kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by rdnQtfz669 on Mon Aug 27, 2012 9:32 pm

@SEGOROWEDI wrote:
gak nyambung dengan yang diandaikan:
maka tiap-tiap jiwa akan mengetahui apa yang telah dikerjakannya.

bikin pusing

terbukti bahwa Anda belum lihat filmnya,,
saya yakin 75% jika Anda tonton film itu dan renungkan, Anda akan ngahuleng...
avatar
rdnQtfz669
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Age : 21
Posts : 260
Kepercayaan : Islam
Location : Soreang, Bandung
Join date : 25.04.12
Reputation : 1

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Wed Aug 29, 2012 8:29 am

@putramentari wrote:
kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed

emang ada berapa Yesus?

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Wed Aug 29, 2012 8:30 am

@rdnQtfz669 wrote:
terbukti bahwa Anda belum lihat filmnya,,
saya yakin 75% jika Anda tonton film itu dan renungkan, Anda akan ngahuleng...

mana yang menurutmu bikin ngahuleng?

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Wed Aug 29, 2012 11:31 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed

emang ada berapa Yesus?

lha elu bilang beda antara yang dalam penglihatan dan dalam dunia nyata, mabok elu ya ndus
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Wed Aug 29, 2012 11:35 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed

emang ada berapa Yesus?

ada lebih dari satu yang namanya berjudul YESUS dialkitab, mau bukti?
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Thu Aug 30, 2012 2:10 pm

@putramentari wrote:
@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed

emang ada berapa Yesus?

lha elu bilang beda antara yang dalam penglihatan dan dalam dunia nyata, mabok elu ya ndus

SAT
bintang kan banyak, tapi Yesus guru Yohanes cuman 1

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by uplikitif.hajinskei on Thu Aug 30, 2012 2:29 pm

Dalam posting lain, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud
5. Nabi Isa mengajarkan hadap kiblat
6. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
7. Nabi Isa mengajarkan buka kasut jika masuk rumah ibadah
8. Nabi Isa mengajarkan sunat
9. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
10. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
11. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
12. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
13. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
14. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
15. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
16. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
20. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting.. ^_^

" kecuali Babi hutan,, dan kecuali jika memasaknya sudah memakai metode kekinian,, yang artinya,, segala efek samping buruk akibat makan babi bisa di hilangkan.."

hidup babi . . . .
avatar
uplikitif.hajinskei
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Posts : 249
Location : jogjakarta
Join date : 30.08.12
Reputation : 2

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Thu Aug 30, 2012 2:40 pm

@uplikitif.hajinskei wrote:Dalam posting lain, telah terbukti dari kitab christian sendiri jika:
1. Nabi Isa Menyuruh menyembah cuma pada ALLAH sahaja
2. Nabi Isa Tidak pernah menyuruh orang menyembah dirinya
3. Nabi Isa mengajarkan Syahadat, tidak mengajarkan baptis
4. Nabi Isa mengajarkan shalat dengan sujud
5. Nabi Isa mengajarkan hadap kiblat
6. Nabi Isa mengajarkan berwudhu dahulu sebelum shalat
7. Nabi Isa mengajarkan buka kasut jika masuk rumah ibadah
8. Nabi Isa mengajarkan sunat
9. Nabi Isa mengajarkan berdoa pada ALLAH
10. Nabi Isa mengajarkan menuruti hukum Taurat
11. Nabi Isa melarang menghapus hukum Taurat setitik kecilpun
12. Nabi Isa mengharamkan semua jenis babi
13. Nabi Isa mengajarkan Shalat Tahajjud
14. Nabi Isa mengajarkan minta ampun cuma pada ALLAH
15. Nabi Isa tak pernah ajarkan minta ampun melalui tiang salibnya
16. Nabi Isa mengajarkan dosa waris itu tak betul
17. Nabi Isa mengajarkan jika TUHAN itu cuma 1, yaitu ALLAH
18. Nabi Isa mengajarkan jika dia cuma utusan ALLAH
19. Nabi Isa mengajarkan jika dia ialah Nabi bagi bani Israel sahaja
20. Dan banyak hal lainnya.... termasuk yg belum diposting.. ^_^

" kecuali Babi hutan,, dan kecuali jika memasaknya sudah memakai metode kekinian,, yang artinya,, segala efek samping buruk akibat makan babi bisa di hilangkan.."

hidup babi . . . .

salah kamar?

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Thu Aug 30, 2012 3:13 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
kalo gitu yesus yang dilihat juga bukan yesus yang dialam semesta ya wed

emang ada berapa Yesus?

lha elu bilang beda antara yang dalam penglihatan dan dalam dunia nyata, mabok elu ya ndus

SAT
bintang kan banyak, tapi Yesus guru Yohanes cuman 1

Guk, bintang emang banyak tapi tetap lebih besar dari bumi, terbukti yohanes ngeyel
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by uplikitif.hajinskei on Thu Aug 30, 2012 4:07 pm

hanya merespon nukilan di page one . . .
ya sudah lupakan babi..
silahkan makan
yuhuii
avatar
uplikitif.hajinskei
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Posts : 249
Location : jogjakarta
Join date : 30.08.12
Reputation : 2

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Thu Aug 30, 2012 4:13 pm

@putramentari wrote:
Guk, bintang emang banyak tapi tetap lebih besar dari bumi, terbukti yohanes ngeyel

SAT
yang dilihat Yohanes bukan bintang yang di alam semesta
harus berapa kali dibilangin sih?

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Thu Aug 30, 2012 4:14 pm

@uplikitif.hajinskei wrote:hanya merespon nukilan di page one . . .
ya sudah lupakan babi..
silahkan makan
yuhuii

ok!
kamu jangan malah makan babu lho ya!

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Thu Aug 30, 2012 4:33 pm

@uplikitif.hajinskei wrote:hanya merespon nukilan di page one . . .
ya sudah lupakan babi..
silahkan makan


si wdi gak boleh makan babi ntar takut dikira kanibal
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Thu Aug 30, 2012 4:33 pm

@uplikitif.hajinskei wrote:hanya merespon nukilan di page one . . .
ya sudah lupakan babi..
silahkan makan


si wedi gak boleh makan babi ntar takut dikira kanibal
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Thu Aug 30, 2012 4:34 pm

@putramentari wrote:
si wdi gak boleh makan babi ntar takut dikira kanibal

bang SAT hobi makan babu ya?
persis idolnya

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Thu Aug 30, 2012 4:35 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
Guk, bintang emang banyak tapi tetap lebih besar dari bumi, terbukti yohanes ngeyel

SAT
yang dilihat Yohanes bukan bintang yang di alam semesta
harus berapa kali dibilangin sih?

kalo gitu bintang bintangan sama juga dia ngeliat yesus yesusan, khan sama sama yang bukan dialam semesta
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Thu Aug 30, 2012 4:37 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
si wdi gak boleh makan babi ntar takut dikira kanibal

bang SAT hobi makan babu ya?
persis idolnya

oh maria magdalena babu ya, baru tau ane
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Fri Aug 31, 2012 7:35 am

@putramentari wrote:
kalo gitu bintang bintangan sama juga dia ngeliat yesus yesusan, khan sama sama yang bukan dialam semesta

bintang di penglihatan beda dengan bintang di alam semesta
tapi Yesus cuman ada satu

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Fri Aug 31, 2012 7:36 am

@putramentari wrote:
oh maria magdalena babu ya, baru tau ane

bang SAT, mbangsati

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by rdnQtfz669 on Sat Sep 01, 2012 8:20 pm

@SEGOROWEDI wrote:
mana yang menurutmu bikin ngahuleng?

makannya tonton dulu filmnya...
gimana sih ?!?!?!
avatar
rdnQtfz669
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Age : 21
Posts : 260
Kepercayaan : Islam
Location : Soreang, Bandung
Join date : 25.04.12
Reputation : 1

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by uplikitif.hajinskei on Mon Sep 03, 2012 3:28 am

@putramentari wrote:
@uplikitif.hajinskei wrote:hanya merespon nukilan di page one . . .
ya sudah lupakan babi..
silahkan makan


si wdi gak boleh makan babi ntar takut dikira kanibal

wah jangan gitu mas bro . . . .


avatar
uplikitif.hajinskei
SERSAN MAYOR
SERSAN MAYOR

Male
Posts : 249
Location : jogjakarta
Join date : 30.08.12
Reputation : 2

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by putramentari on Mon Sep 03, 2012 6:28 pm

@SEGOROWEDI wrote:
@putramentari wrote:
oh maria magdalena babu ya, baru tau ane

bang SAT, mbangsati

oh selain babu, maria magdalena bang SAT juga wed
avatar
putramentari
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 36
Posts : 4870
Kepercayaan : Islam
Location : Pekanbaru
Join date : 04.03.12
Reputation : 116

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by SEGOROWEDI on Tue Sep 04, 2012 10:02 am

@putramentari wrote:
oh selain babu, maria magdalena bang SAT juga wed

moderator gak mutu blas

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43894
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

Re: KESALAHAN ALKITAB CHRISTIAN - BINTANG LEBIH KECIL DARI BUMI

Post by Sponsored content


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 12 dari 15 Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas

- Similar topics

Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik