FORUM LASKAR ISLAM
welcome
Saat ini anda mengakses forum Laskar Islam sebagai tamu dimana anda tidak mempunyai akses penuh turut berdiskusi yang hanya diperuntukkan bagi member LI. Silahkan REGISTER dan langsung LOG IN untuk dapat mengakses forum ini sepenuhnya sebagai member.


@laskarislamcom

Terima Kasih
Salam Admin LI

Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Halaman 1 dari 3 1, 2, 3  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Go down

solved Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Sun Jul 14, 2013 10:20 pm



Melayukini.net – Renungan – Kisah Menarik Loo Jo Yee Binti Abdullah | Mungkin ada di antara anda di sini sudah mengenali dengan nama ini, namun jika sebaliknya ada satu kisah yang menarik dikongsikan oleh gadis ini. Pertama kali admin melihat beliau secara dekat apabila menghadiri sebuah majlis yang diadakan di bangunan SUK Selangor tahun lalu. Sempat mendengar kisah beliau secara langsung dan ia cukup memberikan kita satu inspirasi diri. Jom ikuti kisah beliau di bawah ini.

Beliau tiada nama Islam kerana sekarang seseorang muallaf sudah tak perlukan tukar nama dengan nama Islam, dan hanya perlu ber ‘binti’ kan kepada Abdullah serta tak perlu tukar bangsa, maka namanya kekal Loo Jo Yee binti Abdullah.

Beliau telah masuk Islam ketika masih berusia 17 tahun, disebabkan di Malaysia mempunyai undang-undang untuk memeluk agama Islam bermula 18 tahun sahaja. Jadi, beliau terpaksa menangguhkan dulu permohonan. Keluarga Jo Yee merupakan pengikut agama kristian yang kuat. Dan beliau bakal menjadi seorang paderi di sebuah gereja. Disebabkan itu, keluarga beliau sangat bantah hingga menganggap masuk Islam adalah sangat menghinakan bagi keluarganya.

Loo Jo Yee mendapat hidayah melalui dua peristiwa yang menarik.

Yang pertama adalah, beliau mempunyai ramai rakan-rakan yang beragama Islam. Oleh itu, mereka telah berdebat tentang agama masing-masing. Ketika itu, beliau bermatlamat untuk membawa rakan-rakan Islam untuk masuk agama Kristian.

Namun untuk berdebat dengan rakan-rakan, beliau telah mengkaji al-quran, membaca kisah Nabi Muhammad s.a.w dan mengkaji kemunculan Islam untuk mencari kelemahan Islam.

Semakin beliau mengkaji, semakin lama beliau mula tertarik dengan ajaran Islam. Beliau sendiri mengaku bahawa di dalam Bible banyak perkara yang telah diolah hingga menyimpang dari perkara sebenar.

Oleh itu, Jo Yee mengkaji Islam dengan lebih mendalam untuk mencari perkara yang sebenar. Dengan itu, beliau telah mendapat ketenangan jiwa ketika membaca al-quran. Itu adalah hidayah pertama Loo Jo Yee.

Peristiwa kedua yang membawa hidayah kedua beliau adalah ketika beliau menghidap mendapat penyakit thyroid di bahagian leher. Doktor mengesahkan 90% besar kemungkinan adalah penyakit tersebut. Beliau merasakan ini adalah penamat bagi kehidupan beliau walaupun masih muda.

Rakan-rakan Islam Jo Yee telah banyak ‘encourage’ beliau untuk cuba berdoa kepada Allah taala. Beliau cuba dengan menadah tangan, menangis dan hanya berserah kepada Allah.

Keesokan harinya, ketika beliau menjalani medical check-up, doktor mengesahkan penyakit itu bukan kanser. Disebabkan itu, beliau yakin dengan kuasa Allah taala dan pada waktu itu juga la beliau mengucap 2 kalimah syahadah. Subhanallah.. Allahuakhbar!

Loo Jo Yee berasa hiba kerana beliau berasa telah dipilih Allah untuk mendapat hidayah ketika berumur 17 tahun sedangkan remaja yang seusia beliau sibuk bersuka-ria hingga tersasar di jalan Allah.

Banyak dugaan yang beliau terima selepas bergelar muallaf, hingga dipulaukan rakan-rakan sendiri dan keluarga tercinta. Beliau sangat bersyukur kerana mendapat keluarga angkat di Ipoh yang mengambil berat terhadap beliau. Jo Yee berharap selepas ini dia berpeluang untuk berdakwah kepada remaja-rakan yang seusia dengan cara tersendiri.

http://melayukini.net/2012/08/renungan-kisah-menarik-loo-jo-yee-binti-abdullah/

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved AKU,DIA DAN GADIS CINA MUALLAF BERNAMA LOO JOO YEE (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Sun Jul 14, 2013 10:23 pm


Bismillahirrahmanirrahim..

Kali ini saya ingin berkongsi kisah dan pengalaman hidup saya. Kisah saya yang mungkin biasa dimata anda namun luar biasa di hati saya. Selamat membaca dan selamat berkongsi artikel ini dengan teman-teman anda

Pada tahun 2010 saya telah berkenalan dengan seorang sahabat yang saya kira cukup istimewa ketika itu. Seorang gadis sosial yang kehidupannya agak jauh lari dari landasan syariat Islam. Tapi saya bersyukur kerana naluri hati,fitrah inginkan kebaikan masih lagi tidak terpadam dari jiwanya.

Ok,nama sahabat saya ini ialah Adibah

Kami rapat. Kami banyak berkongsi cerita dan pengalaman hidup.Nak dijadikan cerita si Adibah ni ada seorang kawan rapat berbangsa cina beragama kristian yang bernama, Joey. Kami panggil dia Joey sahaja. Mereka sahabat yang teramat amat rapat. Saya nampak keakraban mereka. Cuma mereka ada sedikit masalah dan masalah ini si Adibah selalu mengadu dan berbincang dengan saya.

“Joey selalu tanya macam-macam soalan pasal islam kat aku. Tapi aku tak dapat jawab. Ilmu aku sikit tentang Islam walaupun aku beragama Islam. Aku malu…”

“Joey selalu pertikaikan hukum dalam Islam..”

“Joey selalu cerita tentang agama dia, kebaikan agama dia..”

Saya pun layan la dan cuba beri nasihat serta panduan setakat yang saya mampu. Kalau ada apa-apa yang tak terang dan dia tak tahu,saya akan terangkan kepada dia setakat mana ilmu yang saya ada.

“Joey tu paderi muda kat gereja. Dia aktif dalam kegiatan nak murtadkan orang Islam. Dia ada join pertubuhan yang kerajaan Malaysia dah haramkan…”

“Joey tengah nak dakyah aku untuk masuk agama dia,kristian…”

Saya dengar sentap jugak la. Mulai dari saat tu saya menjadi kaunter pertanyaan.Haha.. Setiap isu yang dibangkitkan oleh joey, Adibah akan tanya kat saya dan saya cuba untuk mencari jawapan. Tapi seingat saya tak banyak sangat pun isu tu. Ada kebaikan jugak la situasi ni. Saya banyak membaca dan mengkaji pada waktu itu. Video Ahmad Deedat dan Dr Zakir naik menjadi tontonan harian!

——————————————————————————————————————

”Dah lama saya simpan perkara nie.. dah lama saya nak cerita pada awak.. cuma jarak antara kita, membuatkan saya tak sempat nak cerita..”
”saya betul-betul buntu selepas segala pendebatan, kajian… saya keliru..saya tak tahu..saya TOTALLY LOST.. saya tak tahu sama ada jesus atau Allah mana satu yang benar? saya cuma tahu dunia ini punya satu tuhan.. persoalannya siapa? siapa? Jadi saya berdoa kepada God agar diberi petunjuk kalau dia benar-benar berkuasa tunjukkanlah saya jalan menuju ke arah Nya.”
Hujan renyai malam tu.. suasana sejuk dalam kereta, dan segala bunyi berpusat ke arah suaranya.. aku di sisinya mendengar setiap butir perkataan dengan penuh teliti, begitu juga dengan ayah ibu yang berada di kerusi depan.. abah yang dari tadi senyap..sama seperti aku, jiwa getar mendengar..
”saya ada dapat dua mimpi yang pertama..

saya mimpi bila saya buka pintu rumah saya nampak banyak mayat bergelimpangan.. tak kira sama ada  kanak-kanak, orang tua, remaja.. segala peringkat umur di situ.. saya takut.. saya takut, terdetik dalam hati ”ini ke tanda khiamat?”.. jadi saya lari sekuat hati dari situ.. sehinggalah saya tiba ke sebuah hutan.. sampai di hutan saya nampak ada seorang lelaki pakai jubah putih..saya lari dari lelaki tu, kerana bagi saya itu mungkin jelmaan hantu.. lelaki tu sempat berkata sesuatu kepada saya ” kamu.. kamu tak tahu tuhan kamu siapa…”
saya terus berlari sehingga saya sampai ke pejabat pendaftaran agama..dan di situ saya mengucap.. bukan itu saja, saya nampak banyak kawan-kawan kristian nak mengucap, memilih islam..
mimpi kedua..

masa tu saya drive kereta.. saya tak pernah drive kereta.. tetapi entah kenapa dalam mimpi tu saya drive pulak.. saya pandu sehinggalah kereta saya terbabas dalam sungai.. saya cuba lepaskan diri tapi semua pintu berkunci..air semakin penuh.. sehingga melepasi paras kepala saya tak boleh bernafas lagi…
masa tu saya rasa badan saya seolah-olah betul-betul berada di tempat kejadian… saya tak boleh bernafas ! saya hentak cermin kereta akhirnya saya tak berdaya..semua kelihatan kabur..
dan dalam mimpi tu saya bercakap ” Ya Allah..sesungguhnya aku belum bersedia untuk mati ya Allah.. berilah aku sekali lagi peluang ya Allah..”
berdoa…berdoa dan terus berdoa…
dua mimpi nie membuatkan saya nekad untuk melafazkan syahadah…

——————————————————————————————————————-
Ini penulisan dari blog kawan saya, Adibah. Kisah ini ditulis sebelum kisah ini mula tersebar di majalah,blog atau mana-mana media massa lagi. Kisah ini joey yang terus cerita kepada Adibah. Sama kan macam yang keluar kat dalam majalah,blog atau pun paper. Kan kan? ^^
Joey kenal saya. Joey tau saya berkawan dengan Adibah.Pada suatu hari…
Adibah nak perkenalkan saya dengan joey.Adibah cakap nak biar saya berkawan dengan joey so saya boleh la berdebat atau berhujah dengan joey tentang Islam dan kristian. Menarik tawaran ini! Tapi pada waktu tu saya rasa saya masih tak mampu nak berhujah dengan non-muslim dan saya takut saya terpengaruh so saya tolak tawaran tu. Lagi satu, si joey ni kurang fasih bahasa melayu so saya tak konfiden dengan english saya masa tu. Kang saya cakap lain,dia faham lain,punah jugak kan? huhu..
Tiba-tiba pada satu hari di bulan ramadhan pada tahun 2011,saya mendapat panggilan telefon dari Adibah.
“Alhamdulillahhh.. Alhamdulillahhhh… Joey dah mengucap dua kalimah syahadah!!!”
Waktu tu saya ingat lagi saya baru nak masuk rumah. Terduduk kejap. Masuk dalam rumah, terus sujud syukur. Alhamdulillahhh.. Allah dah kabulkan doa kami. Saya nak nangis. Serius rasa terharu yang amat!!
Loo Joo Yee, seorang gadis non-muslim yang pernah wujud dalam doa sujud terakhir solat hajat saya setiap hari. Tahun SPM saya melazimi solat hajat setiap malam dan nama Joey sentiasa terselit bersama. Semoga Allah membuka pintu hati dan memberi hidayah kepadanya. Alhamdulillah makbul! :’)
——————————————————————————————————————-
Seumur hidup aku tak pernah buat sujud syukur.. ini yang pertama.
Selalunya segembira apa, aku akan tergelak lepas tu baru teringat nak ucap Allahamdulilah .. teruk kan?
Aku tak pasti adakah hari ini malam Lailatul Qadar..tapi apa yang pasti Dia mendengar doaku, mengabulkan permintaan ku.. tangis dalam sujud itu terjawab..
Tiada yang lebih indah, selain hadiah di ramadan ini.. hadiah yang selama ini aku tunggu..
yang aku sangat harap2 kan dari dulu..
Tak mampu menahan, aku sujud syukur pada-Mu.. Alhamdulilah ya Allah sungguh engkau benar2 tunjukkan kebesaran mu pada hari ini, 26 Ogos 2011. Membuatkan lebih sedar akan diri yang terlalu kerdil..
———————————————————————————————————————

Ini entry yang telah ditulis Adibah setelah joey memeluk Islam. Kami gembira. Kami Bersyukur! :’)

Sekarang Joey sudah beragama Islam dan sedang ligat berdakwah untuk menyebarkan Islam. Adibah pula Alhamdulillah juga sedang ligat mendalami islam. Dulu tidak bertudung Alhamdulillah kini sudah lebih dari tudung. Dua sahabat karib berhijrah bersama.

Sampai sini sahaja perkongsian saya pada kali ini. Mungkin tak ada apa-apa isi yang bermanfaat untuk anda semua jadi saya ingin memohon maaf. Sebelum saya tutup,saya ingin simpulkan pengajaran yang saya boleh perolehi dari pengalaman ini :
1) Lepas ni kena tingkatkan lagi usaha mendalami ilmu islam. Biar Faqih.
2) English kena power,senang nak dakwah
3) Sentiasa mendoakan kebaikan untuk orang lain
4) Orang kafir bersungguh-sungguh menyebarkan agama mereka, kita?
Ok,Last…
Ini antara isu yang pernah dibangkitkan oleh joey kepada Adibah dan Adibah minta saya tolong carikan jawapan.
“Kenapa Islam nak haramkan arak? Arak kalau ambil sikit bukan beri mudarat pape pun. Kalau banyak yelaa.. Kalau dalam kristian arak ni kira macam anugerah kepada ktorang dan dalam masa yang sama ujian. Boleh minum sikit-sikit untuk tujuan berhibur tapi tuhan nak uji tengok hamba dia dapat control diri tak dari minum banyak-banyak. Baru adil macam tu. Ini nak haramkan terus benda yang best macam arak tu. Tak adil Islam ni.”
Haa..Lebih kurang macam tu la persoalan yang ditimbulkan oleh Joey. So apa jawapan yang korang boleh bagi jika korang alami situasi macam saya alami ni? Jom kongsikan jawapan anda di ruangan komen.
Fahmi: Melepas aku!! Kalau tak….mungkin dah boleh dapat bini amoi dah. Just kidding! :p

http://mindafahmi.com/2012/09/akudia-dan-gadis-cina-muallaf-bernama-loo-joo-yee.html

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Sun Jul 14, 2013 10:28 pm

pak dhe wedi (bung hanan mode on) bilang dgn sombongnya (seperti Yesusnya) menyatakan tidak pernah ada yg masuk agama tertentu karena kuasa penyembuhan selain Kristen

http://www.laskarislam.com/t6230p25-yesus-lebih-sombong-ketimbang-ahmad-fathanah#76262

tp yg ini justru bukan Kristen yg nyembuhin & malah keluar dari Kristen

gemetar tidaaaak nyerah cubit sembah panik

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Sun Jul 14, 2013 11:53 pm

Penyaran wrote:Yang pertama adalah, beliau mempunyai ramai rakan-rakan yang beragama Islam. Oleh itu, mereka telah berdebat tentang agama masing-masing. Ketika itu, beliau bermatlamat untuk membawa rakan-rakan Islam untuk masuk agama Kristian.

Namun untuk berdebat dengan rakan-rakan, beliau telah mengkaji al-quran, membaca kisah Nabi Muhammad s.a.w dan mengkaji kemunculan Islam untuk mencari kelemahan Islam.

Semakin beliau mengkaji, semakin lama beliau mula tertarik dengan ajaran Islam. Beliau sendiri mengaku bahawa di dalam Bible banyak perkara yang telah diolah hingga menyimpang dari perkara sebenar.

Oleh itu, Jo Yee mengkaji Islam dengan lebih mendalam untuk mencari perkara yang sebenar. Dengan itu, beliau telah mendapat ketenangan jiwa ketika membaca al-quran. Itu adalah hidayah pertama Loo Jo Yee.

yang mengalahkannya debat, suruh kemari!

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Sun Jul 14, 2013 11:56 pm

Penyaran wrote:
Peristiwa kedua yang membawa hidayah kedua beliau adalah ketika beliau menghidap mendapat penyakit thyroid di bahagian leher. Doktor mengesahkan 90% besar kemungkinan adalah penyakit tersebut. Beliau merasakan ini adalah penamat bagi kehidupan beliau walaupun masih muda.

Rakan-rakan Islam Jo Yee telah banyak ‘encourage’ beliau untuk cuba berdoa kepada Allah taala. Beliau cuba dengan menadah tangan, menangis dan hanya berserah kepada Allah.

Keesokan harinya, ketika beliau menjalani medical check-up, doktor mengesahkan penyakit itu bukan kanser. Disebabkan itu, beliau yakin dengan kuasa Allah taala dan pada waktu itu juga la beliau mengucap 2 kalimah syahadah. Subhanallah.. Allahuakhbar!

salah diagnose..
muhammad aja minta sembuh dari racun khaybar tetep mati..

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Mon Jul 15, 2013 12:03 am

Penyaran wrote:
Bismillahirrahmanirrahim..
dua mimpi nie membuatkan saya nekad untuk melafazkan syahadah…

mualaf karena mimpi..
isi kepala tak secantik parasnya..
pantas aja mualap

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Mon Jul 15, 2013 1:33 pm

SEGOROWEDI wrote:
Penyaran wrote:
Peristiwa kedua yang membawa hidayah kedua beliau adalah ketika beliau menghidap mendapat penyakit thyroid di bahagian leher. Doktor mengesahkan 90% besar kemungkinan adalah penyakit tersebut. Beliau merasakan ini adalah penamat bagi kehidupan beliau walaupun masih muda.

Rakan-rakan Islam Jo Yee telah banyak ‘encourage’ beliau untuk cuba berdoa kepada Allah taala. Beliau cuba dengan menadah tangan, menangis dan hanya berserah kepada Allah.

Keesokan harinya, ketika beliau menjalani medical check-up, doktor mengesahkan penyakit itu bukan kanser. Disebabkan itu, beliau yakin dengan kuasa Allah taala dan pada waktu itu juga la beliau mengucap 2 kalimah syahadah. Subhanallah.. Allahuakhbar!

salah diagnose..
muhammad aja minta sembuh dari racun khaybar tetep mati..

ya itu kan karena dokter, bukan pemuka agama, lha kalo yg ini malah penginjil...

http://www.laskarislam.com/t4921-skandal-kebohongan-mukjizat-para-pendeta

Benny Hinn adalah penginjil yang terkenal dengan 'prophetic trickerynya.' Pada tahun 1989 ia menubuatkan Fidel Castro akan meninggal pada tahun 1990-an, pada tahun yang sama ia menubuatkan bahwa pada tahun 1995 komunitas Homo di Amerika akan dihancurkan Tuhan, ia juga menubuatkan tahun 1990-an gempa bumi besar akan menimpa pantai timur Amerika. Hinn termasuk penginjil yang menubuatkan bahwa pengangkatan jemaat akan terjadi tahun 1992, dan ketika nubuatan itu tidak jadi diramalkan pada tahun 1997 bahwa dalam waktu dua tahun Tuhan Yesus akan datang kembali dan pada tahun 2000 akan muncul secara fisik di banyak gereja. Petinju Evander Holyfield pernah 'disembuhkan secara mukjizat' oleh Hinn dari penyakit jantung sehingga petinju itu menyumbang 25.000 dolar ke kocek Hinn, namun kemudian ketahuan dari diagnosa dokter yang biasa memeriksa kesehatan para petinju dikemukakan fakta bahwa Holyfield tidak mempunyai track record penyakit jantung (penyakit jantung adalah penyakit yang terbentuk dalam waktu lama dan bukan karena penularan seketika). Hinn juga mengajarkan ajaran bahwa manusia adalah 'little gods'!

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

bahkan Yesus sendiri salah mendiagnosis & gak tau kalo anak yg dibilang kerasukan setan sebenernya adalah epilepsi & epilepsi sebenernya bisa sembuh sendiri secara sains, bukan karena penyembuhan ilahi: http://www.laskarislam.com/t7137-anak-yang-disembuhkan-yesus-bukan-kerasukan-setan-tapi-epilepsi-yesus-tak-tahu-bahwa-penderita-epilepsi-akan-sadar-sendiri-setelah-serangan

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

dah gitu, ujung2nya OOT ngejek Nabi Muhammad SAW pula

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak


Terakhir diubah oleh Penyaran tanggal Mon Jul 15, 2013 3:22 pm, total 3 kali diubah

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Mon Jul 15, 2013 1:45 pm

SEGOROWEDI wrote:
Penyaran wrote:
Bismillahirrahmanirrahim..
dua mimpi nie membuatkan saya nekad untuk melafazkan syahadah…

mualaf karena mimpi..
isi kepala tak secantik parasnya..
pantas aja mualap

berarti kualat ama kata2 lo donk Wed, lha si org buangan FFI & MK aka F-22 yg suka sok2an bawa2 jualan cerita yg (ngakunya) murtad ngaku2 ketemu Yesus dalam mimpi sampe bejibun kalo dari argumen logika situ berarti hoax donk ngece 
http://www.laskarislam.com/t5636-muslimah-cakep-murtad-setelah-bertemu-yesus-teks-indonesia
http://www.laskarislam.com/t5618-muslimah-sukses-asal-iran-murtad-setelah-bertemu-yesus-teks-indonesia
http://www.laskarislam.com/t5580-muslim-pakistan-murtad-menjadi-penginjil-setelah-bertemu-yesus-teks-indonesia
http://www.laskarislam.com/t5562-lagi2-muslimah-iran-murtad-setelah-bertemu-yesus-bukan-krn-indomie-lho-teks-indonesia
http://www.laskarislam.com/t5575-sangat-mengharukan-seorang-muslimah-syria-murtad-setelah-bertemu-yesus-teks-indonesia
http://www.laskarislam.com/t5520-mantan-teroris-hisbollah-murtad-setelah-bertemu-yesus-teks-indonesia

dasar si wedi, dah gitu menghina kaum perempuan pula, persis kek cerita di Alkitab yg menghina kaum perempuan bahwa Hawa (asal mula kaum wanita dlm Alkitab) diomongin sebagai pembawa dosa ke seluruh umat manusia karena diceritakan yg pertama kali memakan buah terlarang & kemudian diberikan kepada Adam ngece 

yah, ketimbang sampeyan, udah paras reyot, kerutan, kek nenek2, hobinya cuman jadi tukang ngejek2 org lain pula ngece

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Mon Jul 15, 2013 4:13 pm


Yesus nemui via mimpi masuk akal; sebab Yesus itu Tuhan..
Yesus juga sudah berjanji akan menyertai sampai akhir jaman dan sesudahnya..

lha cewek malay itu mimpi gak nggenah..
malah langsung mualap

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Mon Jul 15, 2013 4:49 pm

standar ganda ! ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak 

gw juga bisa balikin argumenmu ngakak ngakak ngakak 

cewek malay itu mimpi langsung mualap masuk akal
sebab yg dipilihnya benar

Yesus nemui via mimpi berarti gak nggenah; sebab yg rambutnya gondrong aja banyak..
bisa aja yg masuk mimpi bukan Yesus, tapi penyanyi rock yg gondrong..


ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Mon Jul 15, 2013 5:01 pm


mimpi 1
saya mimpi bila saya buka pintu rumah saya nampak banyak mayat bergelimpangan.. tak kira sama ada kanak-kanak, orang tua, remaja.. segala peringkat umur di situ.. saya takut.. saya takut, terdetik dalam hati ”ini ke tanda khiamat?”.. jadi saya lari sekuat hati dari situ.. sehinggalah saya tiba ke sebuah hutan.. sampai di hutan saya nampak ada seorang lelaki pakai jubah putih..saya lari dari lelaki tu, kerana bagi saya itu mungkin jelmaan hantu.. lelaki tu sempat berkata sesuatu kepada saya ” kamu.. kamu tak tahu tuhan kamu siapa…”
saya terus berlari sehingga saya sampai ke pejabat pendaftaran agama..dan di situ saya mengucap.. bukan itu saja, saya nampak banyak kawan-kawan kristian nak mengucap, memilih islam..


lelaki jubah putih itu siapa? apa bilang ia muhammad?

mimpi 2..
masa tu saya drive kereta.. saya tak pernah drive kereta.. tetapi entah kenapa dalam mimpi tu saya drive pulak.. saya pandu sehinggalah kereta saya terbabas dalam sungai.. saya cuba lepaskan diri tapi semua pintu berkunci..air semakin penuh.. sehingga melepasi paras kepala saya tak boleh bernafas lagi…
masa tu saya rasa badan saya seolah-olah betul-betul berada di tempat kejadian… saya tak boleh bernafas ! saya hentak cermin kereta akhirnya saya tak berdaya..semua kelihatan kabur..
dan dalam mimpi tu saya bercakap ” Ya Allah..sesungguhnya aku belum bersedia untuk mati ya Allah.. berilah aku sekali lagi peluang ya Allah..”
berdoa…berdoa dan terus berdoa…


Allah mana yang diserunya:
- Tuhan Allah, atau..
- zat bernama alloh?

jangan salah alamat, terlanjur mualap padahal keliru..

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Mon Jul 15, 2013 5:08 pm

pertanyaan yg sama:
1. lelaki jubah putih itu siapa? apa bilang ia yesus?
2. Allah mana yang diserunya:
- Allah Bapak
- Allah Putra
- Allah Emak
- Allah Mertua
- Allah Menantu
- Allah Kakek
- Allah Cucu
- Allah Buyut
........

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak 

NB: jangan sok2an maksain pertanyaan lo, pertanyaan gw aja gak elo jawab

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak 

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Mon Jul 15, 2013 5:39 pm


kan faktanya ia mualap, ran..
padahal belum jelas: si jubah putih itu siapa..
dan Allah yang diserunya siapa..

terlanjur mualap, ternyata salah alamat
kan gawat

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Mon Jul 15, 2013 6:01 pm

tuh kan malah maksain pertanyaan lo & gak jawab pertanyaan gw ngakak 
persis deh kek si pengurus gereja yg kerjanya suka pindah2 kek kucing beranak aka jakajayagiri ngakak

elo aja pd saat pembuktian ketuhanan Yesus, gak bisa buktiin ayat yg ngomong kalo Yesus bilang "Saya Tuhan!" tp pake angsuran segala ehmm 
awal akhir lah, alpa omega lah, pertama terakhir lah panas 

padahal belum jelas
eh, langsung gitu aja dibilang Tuhan, salah alamat
kan gawat

doktrin rapuh kek gitu kok dipercaya

ngece ngece ngece ngece ngece ngece

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Mon Jul 15, 2013 10:48 pm



mimpi gak jelas, langsung mualap..

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Tue Jul 16, 2013 1:12 pm

kata "langsung mualap" yg kau pakai sudah cukup menyatakan bahwa dirimu mengakui bahwa ia benar2 mualaf 2 good 

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Tue Jul 16, 2013 8:00 pm


lha judulnya kan mualap..
ternyata hanya karena mimpi yang gak jelas blas

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Fri Jul 19, 2013 1:07 pm

ah, banyak pernyataan nieh yg belum diberesin ama si SEGO goreng

Penyaran wrote:
ya itu kan karena dokter, bukan pemuka agama, lha kalo yg ini malah penginjil...

http://www.laskarislam.com/t4921-skandal-kebohongan-mukjizat-para-pendeta

Benny Hinn adalah penginjil yang terkenal dengan 'prophetic trickerynya.' Pada tahun 1989 ia menubuatkan Fidel Castro akan meninggal pada tahun 1990-an, pada tahun yang sama ia menubuatkan bahwa pada tahun 1995 komunitas Homo di Amerika akan dihancurkan Tuhan, ia juga menubuatkan tahun 1990-an gempa bumi besar akan menimpa pantai timur Amerika. Hinn termasuk penginjil yang menubuatkan bahwa pengangkatan jemaat akan terjadi tahun 1992, dan ketika nubuatan itu tidak jadi diramalkan pada tahun 1997 bahwa dalam waktu dua tahun Tuhan Yesus akan datang kembali dan pada tahun 2000 akan muncul secara fisik di banyak gereja. Petinju Evander Holyfield pernah 'disembuhkan secara mukjizat' oleh Hinn dari penyakit jantung sehingga petinju itu menyumbang 25.000 dolar ke kocek Hinn, namun kemudian ketahuan dari diagnosa dokter yang biasa memeriksa kesehatan para petinju dikemukakan fakta bahwa Holyfield tidak mempunyai track record penyakit jantung (penyakit jantung adalah penyakit yang terbentuk dalam waktu lama dan bukan karena penularan seketika). Hinn juga mengajarkan ajaran bahwa manusia adalah 'little gods'!

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

bahkan Yesus sendiri salah mendiagnosis & gak tau kalo anak yg dibilang kerasukan setan sebenernya adalah epilepsi & epilepsi sebenernya bisa sembuh sendiri secara sains, bukan karena penyembuhan ilahi: http://www.laskarislam.com/t7137-anak-yang-disembuhkan-yesus-bukan-kerasukan-setan-tapi-epilepsi-yesus-tak-tahu-bahwa-penderita-epilepsi-akan-sadar-sendiri-setelah-serangan

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

dah gitu, ujung2nya OOT ngejek Nabi Muhammad SAW pula

ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak ngakak

Penyaran wrote:dasar si wedi, dah gitu menghina kaum perempuan pula, persis kek cerita di Alkitab yg menghina kaum perempuan bahwa Hawa (asal mula kaum wanita dlm Alkitab) diomongin sebagai pembawa dosa ke seluruh umat manusia karena diceritakan yg pertama kali memakan buah terlarang & kemudian diberikan kepada Adam ngece

yah, ketimbang sampeyan, udah paras reyot, kerutan, kek nenek2, hobinya cuman jadi tukang ngejek2 org lain pula ngece

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Sat Jul 20, 2013 2:01 pm


ngajak OOT?
NO

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by wildan99Islam on Sat Jul 20, 2013 2:11 pm

SEGOROWEDI wrote:
Penyaran wrote:
Bismillahirrahmanirrahim..
dua mimpi nie membuatkan saya nekad untuk melafazkan syahadah…

mualaf karena mimpi..
isi kepala tak secantik parasnya..
pantas aja mualap

giliran yang murtad karena mimpi Yesus dibangga-banggain, giliran yang muallaf karena mimpi ada aja alesannya untuk menghina panas 
avatar
wildan99Islam
LETNAN DUA
LETNAN DUA

Male
Age : 18
Posts : 1431
Kepercayaan : Islam
Location : bogor
Join date : 20.03.13
Reputation : 58

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Penyaran on Sat Jul 20, 2013 8:37 pm

SEGOROWEDI wrote:
ngajak OOT?
NO

enak aja sok nuduh2 ngece 
gw kan TSnya ngece 

maunya seenak jidat ngatur2 jalannya topik kek si jongos pastur yg kerjanya pindah2 kek kucing beranak aka jakajayagiri ngece 
padahal siapa bukan, apa juga bukan, gak lebih cuman "tamu datang tak dijemput, pulang tak diantar" ngece 
persis deh kek penjajah Kristen yg sukanya nyuruh pribumi kerja paksa ngece 
padahal pribumi tuh pemilik tanahnye, penjajah Kristen cuman numpang doank dimari ngece 
& kelihatannya para anak buah penjajah sudah pd ketularan perilaku penjajah Kristen ngece

Penyaran
LETNAN SATU
LETNAN SATU

Male
Posts : 2559
Join date : 03.01.12
Reputation : 115

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Sat Jul 20, 2013 11:09 pm

wildan99Islam wrote:
SEGOROWEDI wrote:
Penyaran wrote:
Bismillahirrahmanirrahim..
dua mimpi nie membuatkan saya nekad untuk melafazkan syahadah…

mualaf karena mimpi..
isi kepala tak secantik parasnya..
pantas aja mualap

giliran yang murtad karena mimpi Yesus dibangga-banggain, giliran yang muallaf karena mimpi ada aja alesannya untuk menghina panas 

mimpinya mualapin itu kan gak jelas banget mimpi apaan..

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by SEGOROWEDI on Sat Jul 20, 2013 11:10 pm

Penyaran wrote:
SEGOROWEDI wrote:
ngajak OOT?
NO

enak aja sok nuduh2 ngece 
gw kan TSnya ngece 

maunya seenak jidat ngatur2 jalannya topik kek si jongos pastur yg kerjanya pindah2 kek kucing beranak aka jakajayagiri ngece 
padahal siapa bukan, apa juga bukan, gak lebih cuman "tamu datang tak dijemput, pulang tak diantar" ngece 
persis deh kek penjajah Kristen yg sukanya nyuruh pribumi kerja paksa ngece 
padahal pribumi tuh pemilik tanahnye, penjajah Kristen cuman numpang doank dimari ngece 
& kelihatannya para anak buah penjajah sudah pd ketularan perilaku penjajah Kristen ngece

nyebut ran... nyebut!

SEGOROWEDI
BRIGADIR JENDERAL
BRIGADIR JENDERAL

Posts : 43908
Kepercayaan : Protestan
Join date : 12.11.11
Reputation : 124

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by wildan99Islam on Sun Jul 21, 2013 7:49 am

SEGOROWEDI wrote:
mimpinya mualapin itu kan gak jelas banget mimpi apaan..

mimpinya dia itu kan sebuah isyarat mas wedi
gak kayak mimpi langsung ketemu Yesus dan langsung murtad deh panik 
avatar
wildan99Islam
LETNAN DUA
LETNAN DUA

Male
Age : 18
Posts : 1431
Kepercayaan : Islam
Location : bogor
Join date : 20.03.13
Reputation : 58

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Jagona on Sun Jul 21, 2013 10:43 am

SEGOROWEDI wrote:
Yesus nemui via mimpi masuk akal; sebab Yesus itu Tuhan..
Yesus juga sudah berjanji akan menyertai sampai akhir jaman dan sesudahnya..

lha cewek malay itu mimpi gak nggenah..
malah langsung mualap

hi hi hi .......... kecewa nih yeeee ...................... okey

Jagona
KAPTEN
KAPTEN

Male
Age : 71
Posts : 4039
Kepercayaan : Islam
Location : Banten
Join date : 08.01.12
Reputation : 18

Kembali Ke Atas Go down

solved Re: Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Kembali Ke Atas Go down

Halaman 1 dari 3 1, 2, 3  Next

Topik sebelumnya Topik selanjutnya Kembali Ke Atas

- Similar topics

Permissions in this forum:
Anda tidak dapat menjawab topik